• Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

      Zgodnie z Zarządzeniem Nr 2.2025 p.o. Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu z dnia 03 kwietnia 2025 r. dzień 2 maja 2025 r. (piątek) jest dniem wolnym od pracy w zamian za święto przypadające w dniu 3 maja 2025 r. oraz dzień 10 listopad 2025 r. (poniedziałek) jest dniem wolnym od pracy w zamian za święto przypadające w dniu 1 listopada 2025 r.

 

 

Zarządzenie 2.2025

  • Drukuj
  • E-mail

Usługi społeczne dla mieszkańców gminy Sępopol - rekrutacja

 

 

Regulamin rekrutacji i projektu
 

Formularz rekrutacyjny Uczestnika Projektu

Formularz rekrutacyjny Opiekuna osoby wymagającej wsparcia

Deklaracja udziału w projekcie

 

  • Drukuj
  • E-mail

Usługi społeczne dla mieszkańców gminy Sępopol - informacja

  • Drukuj
  • E-mail

Informacja o programie "Aktywny samorząd"

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach informuje o kolejnej edycji programu „Aktywny samorząd” skierowanego do osób niepełnosprawnych, realizowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

 

 

 

 

 

 

  • Drukuj
  • E-mail

e-Doręczenia

Co to są e-Doręczenia?

To elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru.

Adres skrzynki e-Doręczeń: AE:PL-81461-19202-IVHJT-14

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

INFORMACJA

DNIA 31 GRUDNIA 2024 R.

MIEJSKO - GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SĘPOPOLU JEST CZYNNY DO GODZINY 1300.

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

INFORMACJA

DNIA 24 GRUDNIA 2024 R

MIEJSKO - GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

JEST CZYNNY DO GODZINY 1200

W PILNYCH SPRAWACH PROSIMY O KONTAKT

TELEFONICZNY POD NUMEREM 513 708 835

27 GRUDNIA 2024 R. (PIĄTEK) ZGODNIE Z ZARZĄDZENIEM BURMISTRZA SĘPOPOLA NR 96/2024 Z 25.11.2024 R. OŚRODEK NIECZYNNY.

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!! Nabór wniosków do Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025

 

Gmina Sępopol informuje o naborze wniosków do resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025 przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępopolu.

Kwota dofinansowania wynosi: 814 623,00 zł

       Całkowita wartość wynosi: 814 623,00 zł

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym dla 33 osób niepełnosprawnych zamieszkujących teren Gminy Sępopol w tym:

31 osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności (19 z niepełnosprawnością sprzężoną mających trudności związane z mobilnością)

2 osoby niepełnosprawne z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.

Limit godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków funduszu przypadających na 1 uczestnika wynosi nie więcej niż:

840 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;

720 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;

360 rocznie dla osoby niepełnosprawnej posiadającej orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

Okres realizacji usług asystenckich: od 01.02 2025r. nie wcześniej jednak niż po dniu zawarcia umowy z asystentem do 31.12.2025r.

Procedura rekrutacji do Programu:

Warunkiem dołączenia do Programu jest dostarczenie kompletu dokumentów:

  • Karty zgłoszenia do Programu;

  • Kserokopii aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności;

  • Wniosku o zatrudnienie na stanowisku asystenta wraz z:

- kserokopią dokumentu/ów potwierdzających uzyskanie przez wskazanego asystenta kwalifikacji w co najmniej w  jednym z następujących kierunków: asystent osoby niepełnosprawnej (zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony 
w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227 z późn. zm.) pod symbolem 341201 w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej (symbol 3412), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym

lub posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub

wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.

(posiadanie doświadczenia może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu).

Uczestnik Programu może wskazać na asystenta osobę, która nie spełnia warunków dotyczących wykształcenia czy doświadczenia. Warunek - przyjmuje odpowiedzialność za wybór i potwierdza w oświadczeniu, w Karcie zgłoszenia.

  • Oświadczenia uczestnika Programu o wyborze asystenta;

  • Klauzuli informacyjnej (RODO MGOPS) podpisanej przez uczestnika  Programu;

  • Klauzuli informacyjnej (RODO MGOPS) podpisanej przez kandydata na asystenta;

  • Zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisanej przez uczestnika Programu;

  • Zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisanej przez kandydata na asystenta;

  • Klauzuli informacyjnej (RODO Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej AOON2025) podpisanej przez uczestnika Programu;

  • Klauzuli informacyjnej (RODO Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej AOON2025) podpisanej przez kandydata na asystenta.

Wyżej wymienione dokumenty dostępne są u rejonowych pracowników socjalnych.

Uwaga!

W/w dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z opisem Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025
w sekretariacie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu, ul. Lipowa 1A.

Zakwalifikowanie do Programu odbywać się będzie na podstawie kompletnych wniosków z uwzględnieniem kolejności zgłoszeń uczestników. W/wym. dokumenty należy dostarczyć w terminie od 02.01.2025 r. do 15.01.2025 r.

W trakcie realizacji Programu dopuszcza się możliwość przyjęcia dodatkowych wniosków pod warunkiem dostępności limitu godzin i środków na realizację usług asystencji osobistej.

Niekompletne wnioski nie będą rozpatrywane!!!!

Pracownicy Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu poinformują

o zakwalifikowaniu do Programu.

Ważne! 

Uczestnik Programu może samodzielnie wybierać asystenta, z wyłączeniem osób będących członkami rodziny. Za członków rodziny uczestnika, na potrzeby realizacji Programu uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem

Szczegółowe informacje na temat Programu można uzyskać pod nr tel. (89) 761 32 19 lub na stronie internetowej: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

p.o. Kierownika

Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

Joanna Zarzycka 

DOKUMENTY DO POBRANIA

 

Karta zgłoszenia do programu

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta

Oświadczenie uczestnika Programu

Klauzula informacyjna MGOPS

Klauzula informacyjna Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

 

 

 

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

ŚWIADCZENIA Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO W WYŻSZEJ WYSOKOŚCI

W dniu 12 grudnia 2024 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. z 2023r. poz. 1993 ze zm.). Jest to ustawa z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. z 2024r. poz. 1827).

Zmiana zakłada podwyższenie kwoty świadczenia z funduszu alimentacyjnego z 500 zł do 1000 zł. Oznacza to, że od października br. zostanie wyrównana wysokość przyznanych świadczeń .

Jeżeli alimenty zasądzono w wysokości np. 700 zł to do tej pory świadczenia z funduszu alimentacyjnego były wypłacane tylko w kwocie 500 zł. Na mocy zmienionych przepisów kwota świadczeń wyniesie w tym przypadku 700 zł (nie więcej niż 1000 zł).

Organ z urzędu zmieni decyzje w zakresie wysokości świadczenia. Zmiana decyzji nie wymaga zgody strony.

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 96/2024 Burmistrza Sępopola z dnia 25 listopada 2024r. dzień 27 grudnia 2024r. w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sępopolu jest dniem wolnym od pracy.

Odpracowanie dnia wolnego nastąpi dnia 30 listopada 2024r. (sobota).

Zarządzenie Burmistrza Sępopola

  • Drukuj
  • E-mail

TERMINY WYPŁAT W GRUDNIU 2024 R.

WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 05 BĘDĄ PŁACONE DNIA 05.12.2024r.

WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 10 BĘDĄ PŁACONE DNIA 10.12.2024r.

WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 15 BĘDĄ PŁACONE DNIA 13.12.2024r.

WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 20 BĘDĄ PŁACONE DNIA 16.12.2024r.

WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 25 BĘDĄ PŁACONE DNIA 18.12.2024r.

DNIA 20.12.2024r. BĘDĄ PŁACONE WSZYSTKIE NIEPOBRANE W TERMINIE ZASIŁKI.

OD DNIA 23.12.2024r. DO 31.12.2024r. KASA NIECZYNNA.

  • Drukuj
  • E-mail

Pomoc żywnościowa

Skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 są już dostępne u rejonowych pracowników socjalnych.

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

Akcja promocyjno-informacyjna "Aktywny Rodzic"

Więcej informacji w załączonym pliku.

Aktywny Rodzic

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

W związku z wdrażaniem przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach projektu "Wszystko zdarzyć się może jeśli nam pomożesz - wspieranie funkcjonowania pieczy zastępczej z terenu powiatu bartoszyckiego", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus rozpoczyna się rekrutacja uczestników do projektu, która będzie prowadzona w trybie ciągłym do 31.12.2027r. 

W związku z powyższym udostępniamy na stronie Naszego Ośrodka ankietę rekrutacyjną wraz z informacją dotyczącą szczegółów rekrutacji.

 

 

ankieta rekrutacyjna
 
Informacja dot. rekrutacji

  1. Plakat informacyjny
  2. Wypłata bonów energetycznych
  3. ZARZĄDZENIE NR 4.2024 w sprawie wprowadzenia standardów ochrony małoletnich
  4. Weź udział w bezpłatnym PROGRAMIE KOREKCYJNO-EDUKACYJNYM

Strona 1 z 8

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Następny artykuł
  • koniec