INFORMACJA
DNIA 24 GRUDNIA 2024 R
MIEJSKO - GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
JEST CZYNNY DO GODZINY 1200
W PILNYCH SPRAWACH PROSIMY O KONTAKT
TELEFONICZNY POD NUMEREM 513 708 835
27 GRUDNIA 2024 R. (PIĄTEK) ZGODNIE Z ZARZĄDZENIEM BURMISTRZA SĘPOPOLA NR 96/2024 Z 25.11.2024 R. OŚRODEK NIECZYNNY.
Gmina Sępopol informuje o naborze wniosków do resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025 przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępopolu.
Kwota dofinansowania wynosi: 814 623,00 zł
Całkowita wartość wynosi: 814 623,00 zł
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym dla 33 osób niepełnosprawnych zamieszkujących teren Gminy Sępopol w tym:
31 osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności (19 z niepełnosprawnością sprzężoną mających trudności związane z mobilnością)
2 osoby niepełnosprawne z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.
Limit godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków funduszu przypadających na 1 uczestnika wynosi nie więcej niż:
840 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;
720 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;
360 rocznie dla osoby niepełnosprawnej posiadającej orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
Okres realizacji usług asystenckich: od 01.02 2025r. nie wcześniej jednak niż po dniu zawarcia umowy z asystentem do 31.12.2025r.
Procedura rekrutacji do Programu:
Warunkiem dołączenia do Programu jest dostarczenie kompletu dokumentów:
Karty zgłoszenia do Programu;
Kserokopii aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności;
Wniosku o zatrudnienie na stanowisku asystenta wraz z:
- kserokopią dokumentu/ów potwierdzających uzyskanie przez wskazanego asystenta kwalifikacji w co najmniej w jednym z następujących kierunków: asystent osoby niepełnosprawnej (zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony
w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227 z późn. zm.) pod symbolem 341201 w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej (symbol 3412), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym
lub posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub
wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.
(posiadanie doświadczenia może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu).
Uczestnik Programu może wskazać na asystenta osobę, która nie spełnia warunków dotyczących wykształcenia czy doświadczenia. Warunek - przyjmuje odpowiedzialność za wybór i potwierdza w oświadczeniu, w Karcie zgłoszenia.
Oświadczenia uczestnika Programu o wyborze asystenta;
Klauzuli informacyjnej (RODO MGOPS) podpisanej przez uczestnika Programu;
Klauzuli informacyjnej (RODO MGOPS) podpisanej przez kandydata na asystenta;
Zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisanej przez uczestnika Programu;
Zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisanej przez kandydata na asystenta;
Klauzuli informacyjnej (RODO Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej AOON2025) podpisanej przez uczestnika Programu;
Klauzuli informacyjnej (RODO Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej AOON2025) podpisanej przez kandydata na asystenta.
Wyżej wymienione dokumenty dostępne są u rejonowych pracowników socjalnych.
Uwaga!
W/w dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z opisem Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025
w sekretariacie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu, ul. Lipowa 1A.
Zakwalifikowanie do Programu odbywać się będzie na podstawie kompletnych wniosków z uwzględnieniem kolejności zgłoszeń uczestników. W/wym. dokumenty należy dostarczyć w terminie od 02.01.2025 r. do 15.01.2025 r.
W trakcie realizacji Programu dopuszcza się możliwość przyjęcia dodatkowych wniosków pod warunkiem dostępności limitu godzin i środków na realizację usług asystencji osobistej.
Niekompletne wnioski nie będą rozpatrywane!!!!
Pracownicy Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu poinformują
o zakwalifikowaniu do Programu.
Ważne!
Uczestnik Programu może samodzielnie wybierać asystenta, z wyłączeniem osób będących członkami rodziny. Za członków rodziny uczestnika, na potrzeby realizacji Programu uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem
Szczegółowe informacje na temat Programu można uzyskać pod nr tel. (89) 761 32 19 lub na stronie internetowej: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025
p.o. Kierownika
Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
Joanna Zarzycka
DOKUMENTY DO POBRANIA
W dniu 12 grudnia 2024 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. z 2023r. poz. 1993 ze zm.). Jest to ustawa z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. z 2024r. poz. 1827).
Zmiana zakłada podwyższenie kwoty świadczenia z funduszu alimentacyjnego z 500 zł do 1000 zł. Oznacza to, że od października br. zostanie wyrównana wysokość przyznanych świadczeń .
Jeżeli alimenty zasądzono w wysokości np. 700 zł to do tej pory świadczenia z funduszu alimentacyjnego były wypłacane tylko w kwocie 500 zł. Na mocy zmienionych przepisów kwota świadczeń wyniesie w tym przypadku 700 zł (nie więcej niż 1000 zł).
Organ z urzędu zmieni decyzje w zakresie wysokości świadczenia. Zmiana decyzji nie wymaga zgody strony.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 96/2024 Burmistrza Sępopola z dnia 25 listopada 2024r. dzień 27 grudnia 2024r. w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sępopolu jest dniem wolnym od pracy.
Odpracowanie dnia wolnego nastąpi dnia 30 listopada 2024r. (sobota).
WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 05 BĘDĄ PŁACONE DNIA 05.12.2024r.
WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 10 BĘDĄ PŁACONE DNIA 10.12.2024r.
WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 15 BĘDĄ PŁACONE DNIA 13.12.2024r.
WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 20 BĘDĄ PŁACONE DNIA 16.12.2024r.
WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 25 BĘDĄ PŁACONE DNIA 18.12.2024r.
DNIA 20.12.2024r. BĘDĄ PŁACONE WSZYSTKIE NIEPOBRANE W TERMINIE ZASIŁKI.
OD DNIA 23.12.2024r. DO 31.12.2024r. KASA NIECZYNNA.
Skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 są już dostępne u rejonowych pracowników socjalnych.
Akcja promocyjno-informacyjna "Aktywny Rodzic"
Więcej informacji w załączonym pliku.
W związku z wdrażaniem przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach projektu "Wszystko zdarzyć się może jeśli nam pomożesz - wspieranie funkcjonowania pieczy zastępczej z terenu powiatu bartoszyckiego", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus rozpoczyna się rekrutacja uczestników do projektu, która będzie prowadzona w trybie ciągłym do 31.12.2027r.
W związku z powyższym udostępniamy na stronie Naszego Ośrodka ankietę rekrutacyjną wraz z informacją dotyczącą szczegółów rekrutacji.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach w związku z realizacją od dnia 01.10.2024r. projektu "Wszystko zdarzyć się może jeśli nam pomożesz - wspieranie funkcjonowania pieczy zastępczej z terenu powiatu bartoszyckiego" informuje:
P.o. Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu, działając na podstawie upoważnienia Burmistrza Sępopola nr Or.I.0052.65.2024 z dnia 2 września 2024 r. oraz, w związku z art. 36, art. 49 §1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U.
z 2024 r. poz. 572) zawiadamia, iż wypłata bonów energetycznych nie nastąpi w ustawowym terminie z przyczyn niezależnych od organu.
Wydanie informacji oraz wypłata bonów energetycznych nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków na realizację zadania.
Sępopol 30.09.2024
p.o. Kierownika M-GOPS w Sępopolu
Joanna Zarzycka
ZARZĄDZENIE NR 4.2024
Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu z dnia 14 sierpnia 2024 roku
w sprawie wprowadzenia standardów ochrony małoletnich.
Na podstawie art. 22b pkt 2 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U.
z 2024 r. poz. 560), oraz § 12 ust. 2 pkt g Regulaminu Organizacyjnego Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu z dnia 27 maja 2022 r.
(Zarządzenie Nr 5.2022) zarządzam, co następuje:
§ 1. Wprowadza się standardy ochrony małoletnich w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sępopolu:
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem jego podpisania i podlega udostępnieniu standardów na stronie internetowej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu oraz wywieszeniu na tablicy ogłoszeń dostępnej dla klientów.
Kierownik MGOPS w Sępopolu
Teresa Rodź
Weź udział w bezpłatnym PROGRAMIE KOREKCYJNO-EDUKACYJNYM:
nauczysz się odkrywać i nazywać swoje emocje
poznasz techniki umożliwiające zachowanie kontroli nad swoim zachowaniem
Gmina Sępopol informuje o naborze wniosków do resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sępopolu.
ZARZADZENIE NR 4.2023
KIEROWNIKA MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA
POMOCY SPOŁECZNEJ W SĘPOPOLU
Z DNIA 19 GRUDNIA 2023 r.
w sprawie ustalenia dnia wolnego od pracy za święto 6 stycznia 2024 r.
przypadające w sobotę.
Na podstawie § 12 ust. 2 pkt g Regulaminu Organizacyjnego Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu z dnia 27 maja 2022 r. ( Zarządzenie Nr 5.2022 z dnia 27.05.2022 r. ze zm.) oraz art. 130 § 2 Kodeksu Pracy ( tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.).
z a r z ą d z a m c o n a s t ę p u je
§ 1.
Ustalam dla pracowników Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu dzień 02 stycznia 2024 r. (wtorek) dniem wolnym od pracy, w zamian za święto przypadające
w dniu 06 stycznia 2024 r. ( sobota).
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Kierownik
Miejsko - Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Sępopolu
Teresa Rodź