Ogłoszenie – dodatek węglowy

in Dodatek węglowy
Poprawiono: 19 sierpień 2022
Utworzono: 19 sierpień 2022
Odsłony: 268

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 576/2022 Burmistrza Sępopola z dnia 19 sierpnia 2022 r. w sprawie: udzielenia upoważnienia Kierownikowi Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu - postępowania w sprawie dodatku węglowego dla mieszkańców Miasta i Gminy Sępopol prowadzi Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępopolu.

Dodatek węglowy przysługuje:

Osobie w gospodarstwie domowym, która posiada wpis lub zgłoszenie do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, o której mowa w art.27a ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022r. poz. 438, 1561 i 1576), w przypadku, gdy źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi. Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kuchenny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.

Przez gospodarstwo domowe rozumie się:

  • Osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo jednoosobowe)
  • Osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące ( gospodarstwo wieloosobowe).

W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.

Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.  

Dodatek węglowy wynosi jednorazowo 3000 zł bez względu na liczbę osób wchodzących w skład jednego gospodarstwa domowego.

Wnioski o wypłatę dodatku węglowego można składać:

  • elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP MGOPS_Sepopol (podpis elektroniczny lub profil zaufany),
  • w wersji pisemnej – w skrzynce podawczej Ośrodka lub pocztą na adres Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępopolu ul. Lipowa 1A, 11-210 Sępopol,

Wnioski o przyznanie dodatku węglowego można składać do dnia 30.11.2022r.

Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Druki wniosków dostępne będą na stronie internetowej MGOPS Sępopol w zakładce „dodatek węglowy”, a także w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sępopolu.

Wszelkie informacje można uzyskać telefonicznie w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sępopolu pod numerem telefonu (89) 761 32 20 wew.: 21, 22, 30, 32