Ochrona Danych Osobowych

in MGOPS
Poprawiono: 15 październik 2024
Utworzono: 13 październik 2024
Odsłony: 111

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych klientów jest Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępopolu mający siedzibę przy ul. Lipowej 1A, 11 – 210 Sępopol, reprezentowany przez Kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu.

  2. W Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sępopolu wyznaczono inspektora ochrony danych osobowych jest nim Pan Jarosław Góral, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych pod adresem e – mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod numerem telefonu: 515 475 588.

  3. Dane osobowe przetwarzane będą w celach rozpatrzenia złożonych wniosków o świadczenie/świadczenia wynikające z działalności statutowej Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu na podstawie art. 6 ust. 1 pkt c oraz art. 9 ust. 2 pkt g ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym powyżej, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane/przekazywane w rozumieniu art. 4 pkt 9 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych: innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, którymi mogą być :

  1. podmioty upoważnione do odbioru Pani/Pana danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa,

  2. podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające),

  1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego powyżej celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa. Kryteria okresu przechowywania ustala się w oparciu o klasyfikacje i kwalifikację dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.

  2. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo: dostępu do treści danych, do sprostowania danych, do usunięcia danych, do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych przy czym realizacja powyższych praw musi być zgodna z przepisami prawa, na podstawie których odbywa się przetwarzanie danych przez RODO, a także z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U z 2018 r., poz. 2096, z poźń. zm.) czy archiwizacji.

  3. Każda osoba, której danymi dysponuje Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępopolu ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa urzędu Ochrony danych Osobowych), gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

  4. W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez klienta jest obowiązkowe. W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani. niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.

  5. Dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.