Podstawa prawna
Zespół został powołany zgodnie z wymogami ustawodawcy (Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej - Dz. U. z 2024r., poz. 424 t.j.) w celu zwiększenia skuteczności przeciwdziałania przemocy domowej, ochrony ofiar przemocy domowej oraz inicjowanie i wspieranie działań profilaktyczno – edukacyjnych na terenie Gminy Sępopol. Do zadań Zespołu Interdyscyplinarnego należy monitorowanie zjawiska przemocy na terenie Gminy Sępopol i koordynowanie działań podmiotów, których przedstawiciele wchodzą w skład Zespołu.
Podstawą prawną działania Zespołu jest:
- Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (Dz.U. z 2024r., poz. 424 t.j.)
- Uchwała Nr LXIII/979/2023 Rady Miejskiej w Sępopolu z dnia 17 lipca 2023r. w sprawie trybu i sposobu powoływania oraz odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Sępopolu.
- Zarządzenie Nr 731/2023 Burmistrza Sępopola z dnia 18 września 2023 r. w sprawie powołania Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Sępopol.
- Zarządzenie Nr 74/2024 Burmistrza Sępopola z dnia 27 września 2024r.
w sprawie zmian osobowych w Zespole Interdyscyplinarnym w Gminie Sępopol. - Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 września 2023 r. w sprawie procedury „Niebieskie Karty” oraz wzorów formularzy „Niebieska Karta” (Dz.U. z 2023r., poz. 1870)