Sępopol, 29.07.2024 r.
BON ENERGETYCZNY
Na podstawie upoważnienia Burmistrza Sępopola, postępowania w sprawach dotyczących wypłaty bonu energetycznego prowadzi Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępopolu – Dział Świadczeń Rodzinnych.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego należy składać na piśmie w postaci papierowej albo elektronicznej za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344)
- w MGOPS w Sępopolu, w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r. Wnioski złożone po tym terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
Bon energetyczny przysługuje jednorazowo gospodarstwu domowemu jednoosobowemu,
w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy
o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 323 i 858) za 2023 r. nie przekracza kwoty 2 500 zł., oraz gospodarstwu domowemu wieloosobowemu, w którym wysokość przeciętnego dochodu za 2023 r. na osobę nie przekracza kwoty 1 700 zł.
W przypadku gdy wysokość przeciętnego dochodu za 2023 r. na osobę przekracza w/w kwoty, bon energetyczny przysługuje w wysokości różnicy między kwotą bonu energetycznego a kwotą, o którą został przekroczony przeciętny dochód za 2023 r. na osobę.
W przypadku gdy wniosek o wypłatę bonu energetycznego dla gospodarstwa wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, ten bon jest wypłacany osobie, która złożyła wniosek jako pierwsza.
Liczba osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego jest ustalana na dzień złożenia wniosku o wypłatę bonu energetycznego.
Bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
- 300 zł - gospodarstwu jednoosobowemu;
- 400 zł - gospodarstwu domowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
- 500 zł - gospodarstwu domowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
- 600 zł - gospodarstwu domowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do 1 kwietnia 2024 r. do CEEB, albo po tym dniu – zgłoszone lub wpisane do CEEB po raz pierwszy, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:
- 600 zł - gospodarstwu domowemu jednoosobowemu;
2) 800 zł - gospodarstwu domowemu składającemu się z 2 do 3 osób;
- 1 000 zł - gospodarstwu domowemu składającemu się z 4 do 5 osób;
- 1 200 zł - gospodarstwu domowemu składającemu się z co najmniej 6 osób.
W przypadku gdy ustalona wysokość bonu energetycznego jest niższa niż 20 zł., ten bon nie przysługuje.
Wniosek o wypłatę bonu energetycznego rozpatruje się w terminie 60 dni od dnia jego prawidłowego złożenia.
Informację o przyznaniu bonu energetycznego przesyła się na wskazany, przez Wnioskodawcę we wniosku o wypłatę bonu, adres poczty elektronicznej. Jeżeli wniosek nie zawiera adresu poczty elektronicznej, informację o przyznaniu bonu Wnioskodawca może odebrać osobiście w MGOPS w Sępopolu. Nieodebranie informacji o przyznaniu bonu energetycznego nie wstrzymuje wypłaty tego bonu.
Minister właściwy do spraw energii określa i udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej obsługującego go urzędu wzór wniosku o wypłatę bonu energetycznego.
Wzór w/w wniosku można pobrać także na stronie internetowej MGOPS Sępopol, pod adresem https://mgops.sepopol.pl/ w zakładce „Bon energetyczny” oraz w siedzibie MGOPS w Sępopolu.