Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu ogłasza nabór na stanowisko: Asystent rodziny.
1. Wymagania niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która :
1) posiada wykształcenie :
- wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia zgodnie z ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona
ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika
z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo
skarbowe;
5) posiada pełna zdolność do czynności prawnych.
2. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość obsługi komputera;
2) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zstępczej, pomocy
społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania
alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomani, przepisów o ochronie danych osobowych;
3) posiadanie prawa jazdy kat. B oraz dysponowanie samochodem osobowym;
4) preferowane cechy osobowościowe: empatia, komunikatywność, odpowiedzialność, obowiązkowość, rzetelność, odporność na stres oraz doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku, doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności;
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji
z pracownikiem socjalnym;
2) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
3) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
6) wspieranie aktywności społeczne rodzin;
7) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
8) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
9) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie
prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
10) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
11) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci
i rodzin;
12) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
13) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
14) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
15) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
16) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami
pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz
dziecka i rodziny;
17) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą i innymi podmiotami, których
pomoc przy wykonywaniu zdań uzna się za niezbędną.
4. Dodatkowe informacje:
Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
5. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) życiorys ( CV );
3) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
4) kserokopie świadectw pracy;
5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach (certyfikaty, dyplomy itp.);
6) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw
publicznych;
7) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) oświadczenie kandydata, że nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza
rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona (jeśli dotyczy);
9) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek
w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego (jeśli dotyczy);
10) oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych
w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia
29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2016 r. poz. 922).
Uwaga: przedłożone dokumenty należy poświadczyć własnoręcznym podpisem.
6. Termin i sposób składania ofert:
Dokumenty ( w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na asystenta” ) należy składać osobiście
w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu pokój nr 5 (sekretariat)
w godzinach urzędowania Ośrodka lub przesłać na adres: Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej 11- 210 Sępopol ul. Lipowa 1A w terminie do 12 lutego 2018 r. ( liczy się data wpływu do Ośrodka do godziny 15.15 ).
Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacja o wyniku wyboru umieszczona będzie na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka i na stronie internetowej: bip.mgops.sepopol.pl
Oferty odrzucone można odbierać osobiście w siedzibie Ośrodka w okresie 1 miesiąca od dnia zakończenia procedury rekrutacyjne. Po upływie powyższego terminu zostaną one zniszczone.
Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Sępopolu
Teresa Rodź
Sępopol, dnia 12.01.2018 r.