Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępopolu

Tel.:  89 761 32 20

Emp@tia

empatia logo

Portal emp@tia adresowany jest do osób i rodzin poszukujących pomocy państwa.

Więcej…

BIP

bip

Biuletyn Informacji Publicznej MGOPS w Sępopolu

Więcej…

ePUAP

epuap

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

Więcej…

Urząd Pracy

19524

Informacje dla osób zainteresowanych usługami urzędu pracy i OHP.

Więcej…

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej

wspieraj seniora

MGOPS SĘPOPOL

  • Informacje MGOPS
  • Struktura
  • Termin wypłat
  • Ochrona danych osobowych
  • Realizowane programy
  • Projekty

ŚWIADCZENIA RODZINNE

  • Aktualności
  • Podstawa prawna
  • Kryterium dochodowe
  • Zasiłek rodzinny
  • Dodatki do zasiłku
  • Zasiłek pielęgnacyjny
  • Świadczenie pielęgnacyjne
  • Specjalny zasiłek opiekuńczy
  • Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka
  • Świadczenie rodzicielskie
  • Rejony
  • Harmonogram wypłat
  • Wzory wniosków
  • Dokumenty do pobrania

Za życiem

  • Aktualności
  • Podstawa prawna
  • Jednorazowe świadczenie
  • Rejony
  • Wzory wniosków

Fundusz alimentacyjny

  • Aktualności
  • Podstawa prawna
  • Świadczenia z funduszu
  • Kryterium dochodowe
  • Informacja dla świadczeniobiorcy
  • Działania podejmowane wobec dłużników alimentacyjnych
  • Wzory wniosków

BON ENERGETYCZNY

  • Informacje
  • Wykaz nieruchomości

CZYSTE POWIETRZE

  • Informacja
  • Wniosek / klauzula informacyjna

WNIOSKI, ZAŚWIADCZENIA

  • Wniosek - zlecenie świadczeniobiorcy
  • Zaświadczenie o dochodach

Pomoc społeczna

  • Aktualności
  • Podstawa prawna
  • Kryteria przyznawania świadczeń
  • Zasiłki
  • Rejony
  • Dokumenty do pobrania
  • Harmonogram wypłat

Dodatek mieszkaniowy

  • Podstawa prawna
  • Informacje ogólne
  • Dokumenty do pobrania
  • Harmonogram wypłat

Prace społecznie użyteczne

  • Informacje ogólne

Zespół interdyscyplinarny

  • Aktualności
  • Podstawa prawna
  • Informacje ogólne
  • Kampanie edukacyjne
  • Program przeciwdziałania
  • Lokalne placówki udzielające pomocy osobom doznającym przemocy domowej
  • Dane dotyczące realizacji procedury „Niebieska Karta”

GMINNA KOMISJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

  • Kampanie edukacyjne

Karta Dużej Rodziny

  • Aktualności
  • Podstawa prawna
  • Informacja o KDR
  • Dokumenty do pobrania
  • Zamówienia publiczne
  • Ogłoszenia o naborze
  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

INFORMACJA

DNIA 31 GRUDNIA 2024 R.

MIEJSKO - GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W SĘPOPOLU JEST CZYNNY DO GODZINY 1300.

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

INFORMACJA

DNIA 24 GRUDNIA 2024 R

MIEJSKO - GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

JEST CZYNNY DO GODZINY 1200

W PILNYCH SPRAWACH PROSIMY O KONTAKT

TELEFONICZNY POD NUMEREM 513 708 835

27 GRUDNIA 2024 R. (PIĄTEK) ZGODNIE Z ZARZĄDZENIEM BURMISTRZA SĘPOPOLA NR 96/2024 Z 25.11.2024 R. OŚRODEK NIECZYNNY.

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!! Nabór wniosków do Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025

 

Gmina Sępopol informuje o naborze wniosków do resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025 przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępopolu.

Kwota dofinansowania wynosi: 814 623,00 zł

       Całkowita wartość wynosi: 814 623,00 zł

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym dla 33 osób niepełnosprawnych zamieszkujących teren Gminy Sępopol w tym:

31 osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności (19 z niepełnosprawnością sprzężoną mających trudności związane z mobilnością)

2 osoby niepełnosprawne z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.

Limit godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków funduszu przypadających na 1 uczestnika wynosi nie więcej niż:

840 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną;

720 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności;

360 rocznie dla osoby niepełnosprawnej posiadającej orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

Okres realizacji usług asystenckich: od 01.02 2025r. nie wcześniej jednak niż po dniu zawarcia umowy z asystentem do 31.12.2025r.

Procedura rekrutacji do Programu:

Warunkiem dołączenia do Programu jest dostarczenie kompletu dokumentów:

  • Karty zgłoszenia do Programu;

  • Kserokopii aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności;

  • Wniosku o zatrudnienie na stanowisku asystenta wraz z:

- kserokopią dokumentu/ów potwierdzających uzyskanie przez wskazanego asystenta kwalifikacji w co najmniej w  jednym z następujących kierunków: asystent osoby niepełnosprawnej (zawód asystenta osoby niepełnosprawnej jest wymieniony 
w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2018 r. poz. 227 z późn. zm.) pod symbolem 341201 w ramach grupy: Pracownicy wsparcia rodziny, pomocy społecznej i pracy socjalnej (symbol 3412), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym

lub posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub

wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.

(posiadanie doświadczenia może zostać udokumentowane pisemnym oświadczeniem podmiotu, który zlecał udzielanie bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami. Podmiotem tym może być również osoba fizyczna (a więc nie tylko osoba prawna, czy jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej), która zleciła udzielenie bezpośredniej pomocy osobie z niepełnosprawnością. Ocena posiadania przez osobę doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami należy do realizatora Programu).

Uczestnik Programu może wskazać na asystenta osobę, która nie spełnia warunków dotyczących wykształcenia czy doświadczenia. Warunek - przyjmuje odpowiedzialność za wybór i potwierdza w oświadczeniu, w Karcie zgłoszenia.

  • Oświadczenia uczestnika Programu o wyborze asystenta;

  • Klauzuli informacyjnej (RODO MGOPS) podpisanej przez uczestnika  Programu;

  • Klauzuli informacyjnej (RODO MGOPS) podpisanej przez kandydata na asystenta;

  • Zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisanej przez uczestnika Programu;

  • Zgody na przetwarzanie danych osobowych podpisanej przez kandydata na asystenta;

  • Klauzuli informacyjnej (RODO Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej AOON2025) podpisanej przez uczestnika Programu;

  • Klauzuli informacyjnej (RODO Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej AOON2025) podpisanej przez kandydata na asystenta.

Wyżej wymienione dokumenty dostępne są u rejonowych pracowników socjalnych.

Uwaga!

W/w dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z opisem Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025
w sekretariacie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu, ul. Lipowa 1A.

Zakwalifikowanie do Programu odbywać się będzie na podstawie kompletnych wniosków z uwzględnieniem kolejności zgłoszeń uczestników. W/wym. dokumenty należy dostarczyć w terminie od 02.01.2025 r. do 15.01.2025 r.

W trakcie realizacji Programu dopuszcza się możliwość przyjęcia dodatkowych wniosków pod warunkiem dostępności limitu godzin i środków na realizację usług asystencji osobistej.

Niekompletne wnioski nie będą rozpatrywane!!!!

Pracownicy Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu poinformują

o zakwalifikowaniu do Programu.

Ważne! 

Uczestnik Programu może samodzielnie wybierać asystenta, z wyłączeniem osób będących członkami rodziny. Za członków rodziny uczestnika, na potrzeby realizacji Programu uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linii bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linii bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem

Szczegółowe informacje na temat Programu można uzyskać pod nr tel. (89) 761 32 19 lub na stronie internetowej: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1533,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

p.o. Kierownika

Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

Joanna Zarzycka 

DOKUMENTY DO POBRANIA

 

Karta zgłoszenia do programu

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

Wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta

Oświadczenie uczestnika Programu

Klauzula informacyjna MGOPS

Klauzula informacyjna Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

 

 

 

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

ŚWIADCZENIA Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO W WYŻSZEJ WYSOKOŚCI

W dniu 12 grudnia 2024 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. z 2023r. poz. 1993 ze zm.). Jest to ustawa z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. z 2024r. poz. 1827).

Zmiana zakłada podwyższenie kwoty świadczenia z funduszu alimentacyjnego z 500 zł do 1000 zł. Oznacza to, że od października br. zostanie wyrównana wysokość przyznanych świadczeń .

Jeżeli alimenty zasądzono w wysokości np. 700 zł to do tej pory świadczenia z funduszu alimentacyjnego były wypłacane tylko w kwocie 500 zł. Na mocy zmienionych przepisów kwota świadczeń wyniesie w tym przypadku 700 zł (nie więcej niż 1000 zł).

Organ z urzędu zmieni decyzje w zakresie wysokości świadczenia. Zmiana decyzji nie wymaga zgody strony.

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 96/2024 Burmistrza Sępopola z dnia 25 listopada 2024r. dzień 27 grudnia 2024r. w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sępopolu jest dniem wolnym od pracy.

Odpracowanie dnia wolnego nastąpi dnia 30 listopada 2024r. (sobota).

Zarządzenie Burmistrza Sępopola

  • Drukuj
  • E-mail

TERMINY WYPŁAT W GRUDNIU 2024 R.

WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 05 BĘDĄ PŁACONE DNIA 05.12.2024r.

WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 10 BĘDĄ PŁACONE DNIA 10.12.2024r.

WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 15 BĘDĄ PŁACONE DNIA 13.12.2024r.

WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 20 BĘDĄ PŁACONE DNIA 16.12.2024r.

WSZYSTKIE ZASIŁKI Z TERMINU 25 BĘDĄ PŁACONE DNIA 18.12.2024r.

DNIA 20.12.2024r. BĘDĄ PŁACONE WSZYSTKIE NIEPOBRANE W TERMINIE ZASIŁKI.

OD DNIA 23.12.2024r. DO 31.12.2024r. KASA NIECZYNNA.

  • Drukuj
  • E-mail

Pomoc żywnościowa

Skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 są już dostępne u rejonowych pracowników socjalnych.

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

Akcja promocyjno-informacyjna "Aktywny Rodzic"

Więcej informacji w załączonym pliku.

Aktywny Rodzic

  • Drukuj
  • E-mail

UWAGA!!!

W związku z wdrażaniem przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach projektu "Wszystko zdarzyć się może jeśli nam pomożesz - wspieranie funkcjonowania pieczy zastępczej z terenu powiatu bartoszyckiego", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus rozpoczyna się rekrutacja uczestników do projektu, która będzie prowadzona w trybie ciągłym do 31.12.2027r. 

W związku z powyższym udostępniamy na stronie Naszego Ośrodka ankietę rekrutacyjną wraz z informacją dotyczącą szczegółów rekrutacji.

 

 

ankieta rekrutacyjna
 
Informacja dot. rekrutacji

  • Drukuj
  • E-mail

Plakat informacyjny

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach w związku z realizacją od dnia 01.10.2024r. projektu "Wszystko zdarzyć się może jeśli nam pomożesz - wspieranie funkcjonowania pieczy zastępczej z terenu powiatu bartoszyckiego" informuje:

 

  • Drukuj
  • E-mail

Wypłata bonów energetycznych

P.o. Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu, działając na podstawie upoważnienia Burmistrza Sępopola nr Or.I.0052.65.2024 z dnia 2 września 2024 r. oraz, w związku z art. 36, art. 49 §1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U.
z 2024 r. poz. 572) zawiadamia, iż wypłata bonów energetycznych nie nastąpi w ustawowym terminie z przyczyn niezależnych od organu.

Wydanie informacji oraz wypłata bonów energetycznych nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu środków na realizację zadania.

Sępopol 30.09.2024

p.o. Kierownika M-GOPS w Sępopolu

Joanna Zarzycka

  • Drukuj
  • E-mail

ZARZĄDZENIE NR 4.2024 w sprawie wprowadzenia standardów ochrony małoletnich

ZARZĄDZENIE NR 4.2024

Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu z dnia 14 sierpnia 2024 roku

w sprawie wprowadzenia standardów ochrony małoletnich.

Na podstawie art. 22b pkt 2 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (tj. Dz. U.
z 2024 r. poz. 560), oraz § 12 ust. 2 pkt g Regulaminu Organizacyjnego Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu z dnia 27 maja 2022 r.
(Zarządzenie Nr 5.2022) zarządzam, co następuje:

§ 1. Wprowadza się standardy ochrony małoletnich w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sępopolu:

  1. w wersji zupełnej w brzmieniu określonym w Załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia,
  2. w wersji skróconej w brzmieniu określonym w Załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem jego podpisania i podlega udostępnieniu standardów na stronie internetowej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sępopolu oraz wywieszeniu na tablicy ogłoszeń dostępnej dla klientów.

Kierownik MGOPS w Sępopolu
Teresa Rodź

ZARZĄDZENIE NR 4.2024

  • Drukuj
  • E-mail

Weź udział w bezpłatnym PROGRAMIE KOREKCYJNO-EDUKACYJNYM

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach w okresie III-IV kwartału 2025 r. planuje realizację II edycji Programu Korekcyjno-Edukacyjnego dla osób stosujących przemoc domową. 

Program korekcyjno-edukacyjny dla osób stosujących przemoc domową obejmuje:

1) zmianę przekonań odbiorców programów korekcyjno-edukacyjnych dotyczących stosowania przemocy domowej;

2) powstrzymanie osoby stosującej przemoc domową przed dalszym stosowaniem przemocy;

3) rozwijanie umiejętności samokontroli i współżycia, w tym bardziej efektywne radzenie sobie z emocjami, w tym złością lub poczuciem krzywdy w sytuacjach trudnych;

4) zmniejszenie przez uczestników programu skali zachowań opartych na sile i przemocy;

5) wzrost świadomości na temat zjawiska przemocy domowej i konsekwencji jej stosowania;

6) poszerzenie katalogu zachowań osób stosujących przemoc domową o zachowania alternatywne do krzywdzących w celu budowania relacji interpersonalnych opartych na poszanowaniu domowników i postawie partnerskiej;

7) kształtowanie umiejętności w zakresie wychowania dzieci bez użycia przemocy domowej;

8) uznanie przez osobę stosującą przemoc domową swojej odpowiedzialności za stosowanie przemocy;

9) uzyskanie informacji o możliwościach podejmowania działań terapeutycznych.



Osoby chętne do udziału w Programie powinny zgłaszać się do:


Pani Pauliny Wołosz - specjalisty pracy socjalnej (pok. nr 11 tel. 89 76 10 52 )


Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Bartoszycach

ul. Limanowskiego 11


 

 

  • Drukuj
  • E-mail

Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością – edycja 2024

Gmina Sępopol informuje o naborze wniosków do resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024 przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sępopolu.

Read More
  1. ZARZADZENIE NR 4.2023 w sprawie ustalenia dnia wolnego od pracy
  2. 14 sierpnia 2023 r. (poniedziałek) dniem wolnym od pracy
  3. Ogłoszenie
  4. NABÓR NA STANOWISKO : ASYSTENT RODZINY

Strona 2 z 9

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Następny artykuł
  • koniec

Kontakt

89 761 32 20,

89 761 32 19

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Godziny pracy

Poniedziałek - Piątek

          715 - 1515

 

Kontakt z Komendą Powiatową Policji w Bartoszycach

Komenda Powiatowa Policji w Bartoszycach

Posterunek Policji w Sępopolu

Ochrona Danych Osobowych

Dane Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej  w Sępopolu.

Jarosław Góral e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Copyright © 2025 Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sępopolu